4.12.06

Hari Kunzru--transmission:hakeri,filme indiene,etc

Tocmai am terminat de citit "Transmission" de Hari Kunzru.Scriitor englez de origine indiana.A doua lui carte.Un programator indian scrie un virus pt a se razbuna pe compania producatoare de software antivirus pt care lucra si care tocmai il concediase.

Cartea incepe placut ca acel gen de roman care prezinta evolutia unui tinar si maturizarea lui in lumea contemporana a informaticii amestecului intre culturi etc.

Problema e ca tenta ironica prezenta inca de la inceput devine tot mai accentuata pt ca in ultimele capitole sa avem de-a face cu o pura parodie.Tanarul emigrant indian geniu al programarii e singurul personaj bine conturat.In rest,mai intalnim o tanara dintr-o familie bogata care pare sa sufere de plictis si low selfesteem cauzate de viata de copil crescut intr-o familie de multimilionari(desi care e mecanismul prin care aceasta conditie genreaza asemena probleme nu e deloc conturat),un tanar aflat la carma unei firme de marketing care este cel mai nemilos schitat de autor povestea lui putand constitui o foarte buna parodie ca povestire scurta,o actrita indiana,etc.

Lipsa de unitate tematica poate parea ceva interesant,nu stiu,asta e, clasicismul nu mai e la moda.Insa eu cind termin de citit o carte din asta ma simt inselat in asteptari.Inselat fata de increderea pe care i-am dat-o autorului la inceputul lecturii.Fata de implicarea emotionala pe care o simteam la un moment dat in raport cu povestea .
O parodie o citesti detasat.Nu te indentifici.
Scriitorii din ziua de sint toti niste mistocari.Parca nu mai au respect pentru munca lor.
Da sigur, vreo studenta la litere ar putea sa zica mai nene habar n-ai tu ce subtilitati stilistice,ce intercontextualism,bla,bla se ascunde aici.O fi.
Eu insa in acest moment imi imaginez individul trezindu-se intr-o zi hotarat sa termine aceasta carte inceputa deja de prea multa vreme fara sa fi avut idee la vremea aceea cum o sa o incheie.
Gata!ajunge! Am scris deja 350 de pagini,habar n-am incotro sa o mai duc,editorul ma preseaza,hai sa ii tragem o incheiere rapida.

Niciun comentariu: